wtorek, 30 maja 2017

XV szturm Twierdzy Zamość - rekonstrukcja oblężenia Zamościa

               Równo tydzień temu byłem w Będzinie gdzie moi znajomi pasjonaci średniowiecza mieli XIV turniej rycerski, a w  tą sobotę gnałem całe 360 km do Zamościa na XV szturm Twierdzy Zamość, gdzie również zaś inni moi znajomi rozlubowani w czasach bohatrów trylogii Sienkiewicza brali udział w rekonstrukcji wydarzeń z 1648 roku.
Byłem tylko na bitwie popołudniowej bo następna odbywała się po 21 lecz ja o tej porze juz w drodze powrotnej do domu byłem, bo w niedzielę w Tatry umówiony byłem. Starówka Zamościa jest miejscem bardzo urokliwym, pierwszy raz tu byłem i w ciągu tych kilku godzin tak pobieżnie zwiedzałem, jeszcze tu wrócę bo same okolice również są bardzo piękne, a pobyt kilku dniowy zaplanuję...

Trochę zdjęć z tego dnia   włącznie z bitwą,





                                         
                                           zdjęcie zbiorowe Regimentu Chorągwi Krakowskiej                                                                                 















































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz