niedziela, 10 września 2017

Pętla z Chrzanowa do Chrzanowa na rowerze przez dwa zamki - Lipowiec i Tenczynek

     Jak w tytule,w sobotę wybrałem się na trasę rowerową przez dwa zamki Lipowiec w Wygiełzowie i Tenczynek w Rudnie, trasa o długości 49 km. Już kilka razy przymierzałem się do niej lecz trasa wiedzie niedaleko Mętkowa, a tu Wisła i kapitalna trasa rowerowa na wale wiślanym, okraszona pięknym krajobrazem foto-relacja  w poście z Lipca TU, sam nie wiem czemu automatycznie  rower skręcał w prawo i pozamiatane. Tym razem, byłem twardy choć pokusa czaiła się na każdym metrze, a zwłaszcza gdy  przy skansenie zobaczyłem tłumy idące na zamek, no cóż nie będę sam. Sam zamek o tej porze roku mocno jest zasłonięty liśćmi drzew okalających wzgórze, więc sięgnąłem do swojego archiwum i pokaże zdjęcia zamku  z listopada we wrześniu a co mi tam, a wnętrze aktualnie. Sama trasa zróżnicowana ostro pod górę i ostro z górek w lesie, mało widokowa lecz narzekać nie warto bo mi został inny wariant by zboczyć do Regulic i Alwerni a potem do Rudna.
Zamek Tenczynek w Rudnie już nie ten sam co kiedyś, prace renowacyjne w toku, hmmm no ładnie to wygląda, gdy jeszcze się szwędałem po ruinie nie raz myślałem jak by wyglądał odnowiony no i mam, a co za tym idzie kasy biletowe, przewodnicy itp. zaczynm tęskinić za minionymi latami gdy można było zwiedzać podziwiać ruiny zamków na jurze, ehhh.

coś z soboty:







                                                                        Zamek Lipowiec














                                                    Zamek Tenczynek w Rudnie
                                                                     dawniej
















                                                                             dziaj






2 komentarze:

  1. Amazing issues here. I am very glad to see your article.
    Thanks a lot and I am having a look ahead to touch you. Will you please
    drop me a mail?

    OdpowiedzUsuń
  2. Registros civiles de los hijos si los hay.

    OdpowiedzUsuń